אחסון אתרים

מתחילים לקנות בשופסטר

איך לבחור חברת אחסון אתרים

חברת אחסון אתרים היא החברה שבידיה טמון חלק גדול מפוטנציאל ההצלחה של האתר שלכם. באמצעות חברת אחסון האתרים אמור האתר שלכם לפעול בצורה רציפה וללא תקלות, לעבוד במהירות, לשרת גולשים רבים בו זמנית, וכמובן להיות זמינים וקשובים לכם, בעלי האתר. כיצד תוכלו לבחור את חברת אחסון האתרים שתעשה את כל המתואר לעיל ומהם הפרמטרים שיסייעו לכם בבחירה ?

גורם ראשון – מהן התשתיות שמציעה חברת האחסון לבעלי אתרים ?

בבחירת חברת אחסון אתרים, תוכלו לבחור על פי התשתיות שמציעות חברות האחסון השונות ומחירי חבילות האחסון הנדרשים לתשלום. לדוגמא, תוכלו לבחור חברות על פי מערכת ההפעלה המותקנת על שרתי האחסון שלה (Windows  או Linux), וכן לפי גודל הדיסק שהחברה מקצה לאתרים (האם גודל הדיסק מתאים לגודל האתר שלכם, האם תוכלו להתרחב ביום מן הימים ולהגדיל את המקום שהוקצה?). תוכלו לבחור גם לפי רוחב הפס המוצע לכם (הבא לידי ביטוי באמצעות מספר הגולשים שיוכלו לשהות באתר בו זמנית), לפי מספר תיבות המייל הכלולות בהצעה וגודלן, וכן לפי התמיכה בטכנולוגיות נוספות (דוגמת FLASH או מערכות נתונים מתקדמות). בנוסף, נדרש לבחור גם את חבילת ניהול והעלאת הקבצים המוצעת על ידי חברת האחסון ואת קלות התפעול של מערכת זו.

חברת אחסון אתרים נמדדת גם בשרתי הגיבוי הפעילים בה

אחד הגורמים החשובים ביותר בבחירת חברת אחסון אתרים הוא שרתי ואמצעי הגיבוי הנהגים בה, כמו גם נהלי הגיבוי. באיזו תדירות מגובים האתרים בחברה וכיצד ? במקרה של נפילת שרת, תוך כמה זמן יתוקן ומה יקרה עם האתרים הפעילים עליו בזמן זה ? (עליהם לעבוד משרת אחר כך, שגולשי האתר לא יפגעו). מהו המידע שמגובה בכל פעם (האם מגובים רק השינויים האחרונים שנעשו באתר או שהאתרים מגובים בשלמותם בכל פעם) ומהן אפשרויות אחזור המידע ? האם לחברת אחסון האתרים יש אתר גיאוגרפי נוסף המשמש לגיבוי (לדוגמא במקרה שריפה באחד האתרים) ? ככל שתוכיח החברה כי היא משקיעה יותר בנהלי ואמצעי הגיבוי, כך שתוכלו לזהות כי מדובר בחברה מקצועית ואחראית יותר.

וכמובן – בחירת חברת אחסון האתרים תיעשה גם בהתאם להסכם השירות

בעת שאתם בודקים את חברות אחסון האתרים השונות, בדקו גם מהו הסכם השירות שמעניקה החברה ומהו מודל התמיכה לפיו תעבדו. האם חברת האחסון מעניקה תמיכה בשעות העבודה בלבד או מציעה תמיכה 24/7 ? האם התמיכה אפשרית באמצעות הטלפון בלבד או גם באמצעות צ'אט באתר תמיכה ? ומהם קבועי הזמן בהם מתחייבת החברה להגיב (לדוגמא, תוך כמה זמן מתחייבת החברה לענות למייל שנשלח למוקד התמיכה שלה ?).